Saturday 3 December 2011

Workshop 30 november....en....een leuke tip: Glitter-bolletjes!!!

Hallo lieve allemaal,

Jullie vinden vast dat jullie nog steeds zo weinig van mij horen...helemaal gelijk in!
Door een aantal dingen waar ik jullie niet mee zal vervelen, staat mijn hoofd er de laatste tijd niet zo naar.
Daarnaast hebben de workshops bij Ge-We en de tuin een hoop tijd opgeslokt.

Inmiddels is bijna al het blad van de bomen en ligt de tuin er weer om door een ringetje te halen bij en heb ik afgelopen woensdag voor 2011 de laatste workshop gegeven.

Eergisteren heb ik de nieuwe Kit van Magnolia ontvangen en het thema is deze keer Valentijn....en... er zitten echt superschattige stempels tussen.
Ik sta echt in dubio welke ik eerst moet gaan gebruiken.... de nieuwste kit of de vorige kerst-kit welke ik nog helemaal niet heb gebruikt.....pfffff....Voor vandaag staat het maken van mijn bijdrage aan de neiuwe DML-Challenge op het programma.


Goed...even terug naar de workshop van woensdag.....
Het thema was (hoe kan het ook anders!) Kerst en het uitgangspunt was "snelle projecten"....
Dus hebben we in minder dan 3 uurtjes 1 cadeautasje + 3 verschillende kerstkaarten gemaakt...het was even aanpoten, maar het is gelukt!
Dit is het resultaat.....  met onder elk item staat een lijstje met gebruikte materialen.


1. Cadeautasje:
- CraftsToo embossingfolder Christmas Greetings, bewerkt met de blending tool en distress inkt (kleur Brushed Corderoy)
- Reindeer Flight stans van Tim Holtz (Sizzix Bigz), gestanst uit donkerbruin vilt
- Scrappapier: Basic Grey Wassail
- kerstboompjes: Creatable van Marianne Design, bewerkt met de Blending Tool en een kerst-tekststempel
- sneeuwsterpons Martha Stewart
- sneeuwbolletjes: Wibra

2. Kertkaart Hert:
- Reindeer Flight stans van Tim Holtz (Sizzix Bigz), gestanst uit donkerbruin vilt

- Scrappapier Waissail van Basic Grey
- Memory Box randstans.... echt een schitterende stans! En.... er zijn er nog veel meer die zeker net zo mooi zijn!


3. Langwerpige kaart "Kerst":
- Vlaggetjes geknipt uit Wassail papier van Basic Grey. De vlaggtjes zijn iets opgebolt en in het midden met een foamblokje opgeplakt zodat het opgebolde effect niet verloren gaat. En ook door de manier van rijgen blijven de vlaggetjes iets opgebold staan.
- Letters: gestanst uit rood en donkergroen fluweel met een Cuttlebug Alfabet stans.
- Gouden bolletjes: Wibra

4. Vierkanten kaart:
- Bloem gemaakt met de Bosskut Poinsettia stans
- randjes: Martha Stewart ponsen "Iclicles" en "Pine Needles"
- Scrappapier: wassail van Basic Grey
- Zwarte bolletjes: Wibra.

Ik ben reuze benieuwd naar jullie meningen!
Heb ik meteen ook nog een echt hele leuke tip voor jullie.....
Piepschuim glitter-bolletjes....
Zoals jullie weten struin ik graag winkels af naar leuke dingetjes om te verwerken op mijn kaarten.
Bij de Wibra (ja...goed gelezen!) vond ik dit keer mijn absoluut favoriete produkt voor deze kerst!
De kleine piepschuim glitterbolletjes die ik op alle 4 de items van mijn workshop heb gebruikt....
Met een hobbymesje kun je ze heel gemakkelijk in 2 snijden en voila.....ik vind ze echt helemaal super.
Beslist HET produkt voor de kerst ....wat mij betreft althans!
En helemaal leuk is de prijs..... ze kosten namelijk maar 1 euro voor een heel zakje!
Je vind ze tussen de kerstspulletjes in de kleuren wit, goud, zwart, rood, zilver en roze.
De dames van de workshop waren ook wild enthousiast en hebben denk ik inmiddels al een flink gat in de voorraad van de lokale Wibra-winkel geslagen...hi hi...net als ik!

En tot slot.....
Dank jullie wel....
Een heel warm dank jullie wel aan alle dames die de laatste maanden aande Ge-We-workshops hebben deelgenomen.
Het was elke keer een flinke klus om alles te verzinnen, voor te bereiden en klaar te maken, maar jullie enthousiasme, goede humeur en gezelligheid hebben elke workshop voor mij tot een waar feestje gemaakt!
Bedankt daarvoor!
In 2012 gaan we gewoon verder waar we afgelopen woensdag gebleven zijn!
Met Gerda hoop ik over niet al te lange tijd nieuwe data te prikken.
Voor nu even ook voor mij een "december-break"....

Hele dikke knuffel,
Yvonne

13 comments:

  1. Dat zijn prachtige kaarten, stuk voor stuk, Yvonne!
    Maar neem ook een beetje tijd voor je zelf hoor!
    groetjes Ula

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke creaties heb je gemaakt op de workshop! Jammer dat ik op woensdag nooit kan anders kwam ik zeker een keertje. En ik heb de magnoliakit ook en vind hem ook weer super leuk..popel ook om er iets mee te gaan doen maar het ontbreekt nu nog even aan tijd. En super bedankt voor de bolletjes tip. Toch maar eens even langs de wibra!
    Groetjes Fieneke

    ReplyDelete
  3. Yvonne, je moet ons niet bedanken: jij bedankt!! Dankzij jouw leuke ideeën en super voorbereidingen hebben wij al heel wat leuke avonden mét mooie creatieve resultaten gehad! Geniet van je december-break en graag tot volgend jaar!
    grtz.Colien

    ReplyDelete
  4. hele leuke creaties heb je gemaakt, super hoor en goede tip ook, helaas vind ik de wibra eigenlijk een vreselijke winkel moet ik bekennen, maar moet toch maar eens kijken voor die blooetjes xx

    ReplyDelete
  5. Mooie creaties Yvonne.Doe lkkr rustig aan met je break.

    Liefs, Lieb

    ReplyDelete
  6. Je hebt met de dames hele mooie dingen gemaakt! Echt super.
    groetjes,

    ReplyDelete
  7. Dat zijn mooie creaties Yvonne.
    Echt schitterend.
    Heb verder een heel fijn en een gezellig weekend.


    Gr Leny Hempen

    ReplyDelete
  8. Hey Yvonne,
    Dankzij jou staan mijn werkstukjes te pronken op mijn blog! Ik heb heel wat avonden genoten en veel bijgeleerd tijdens de workshops. Iedere keer echt een avondje uit...bedankt voor de gezellige workshops! Gezellige feestdagen en als er weer een workshop is, ik kom graag!
    Gr-x-jes Mariken en een poot voor Phoebeez.

    ReplyDelete
  9. Wat een mooie creaties heb je gemaakt. Stuk voor stuk plaatjes.
    En inderdaad die glitterbolletjes staan heel leuk. Mij maakt het niet uit waar het vandaan komt als is het maar leuk vind.
    Groetjes Marianne

    ReplyDelete
  10. Ik denk dat ik vandaag even naar de Wibra ga... Ik baal ervan dat ik er niet bij was afgelopen woensdag, wat een leuke creaties. Had het zo druk, moest even op adem komen. In 2012 ben ik er zeker weer bij!

    Liefs Sanne

    ReplyDelete
  11. ik ga van de week nog even bij de wibra kijken :)
    je kaarten en tasje zijn echt superleuk geworden!! en je brengt me wel op ideeen, dus ik ga gelijk aan de slag :)
    groetjessssss

    ReplyDelete
  12. Hoi Yvonne , lekker genieten van je december-break !! Je hebt het verdiend. En je hebt de Valentijnskit al....... OOOOOOOO Ik ben heel erg jaloers. Je laatste workshops zien er weer super uit. En bedankt voor de tip van de glitterbolletjes. Morgen naar de Wibra..... Christa.

    ReplyDelete
  13. Wat een gave projecten en ja die bolletjes zijn helemaal super! Geniet van je decemberbreak!

    Groetjes,
    Chantal

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne