Saturday 17 December 2011

Voor het goede doel....

Hallo lieve allemaal,

Nog even een extra berichtje van mij...
Zoals jullie weten draag ik de organisatie ACE-Shin een warm hart toe....ik heb er tenslotte mijn allerliefste hondekind Phoebe aan overgehouden.
Nu probeer ik elk jaar een hoop kaarten te maken en die verkoop ik dan waarbij 100% van de opbrengst naar de organisatie gaat.
Dit jaar heb ik iets anders bedacht....
Jullie kennen vast allemaal wel de bekende P*nd*ra / Tr*ll en soortgelijke armbanden....en die zijn heel erg duur.
Ik heb daar nu een leuke variant op bedacht...geen zilveren, maar metalen kralen en daardoor kan ik een armband maken voor de verkoopprijs €19,95, waarbij de winst die ik daar op maak (te weten €5,00) in zijn geheel naar ACE-Shin gaat.

Voor degenen die de organisatie niet kennen: de Belgische Fabienne Paques heeft vlak bij Malaga (Spanje) een dierenasiel opgezet waar ze hondjes opvangt die ze (samen met vrijwilligers) redt uit dodingsstations.
Deze hondjes voorzien ze dan van de nodige medische verzorging en vervolgens probeert men ze te herplaatsen in heel Europa.
De organisatie bestond afgelopen jaar 10 jaar en heeft inmiddels meer dan 10.000 honden herplaatst.

Ik ben met ACE in contact gekomen toen we besloten een hondje te adopteren.
In de Nederlandse en Belgische asiels zaten destijds geen female Engelse cocker spaniels en toen ik verder zocht, vond ik Phoebe op het internet.
Uiteraard de organisatie uitgebreid nagekeken op het internet en hoewel dat niet noodzakelijk was voor adoptie,  zijn we zelf naar Spanje afgereisd om Phoebe te zien en te kijken of het klikte.
Het was liefde (wederzijds) op het eerste gezicht.  Toen we daar waren hebben we ook het asiel van ACE (de Refugio) bezocht....we mochten vrij overal kijken....niets te verbergen... dat was meteen onze eesrte indruk.
Ik heb dus echt met eigen ogen kunnen zien hoe Fabienne en haar ACE begaan gaan zijn met de hondjes.
Zo worden de hondjes in groepjes meerdere keren per dag uitgelaten binnen het terrein van de Refugio, de hokken worden dagelijks schoongemaakt en uitgespoten en dierenartsen verlenen medische zorg waar nodig.
Wij hebben er echt een wereldhond aan over gehouden....
Phoebe is destijds door haar eigenaar weggebracht om haar in te laten slapen...de reden....totaal onbekend....en voor mij nog steeds een raadsel....
We hebben wel gemerkt dat Phoebe mishandeld is geweest (erg geslagen), maar ik had mezelf geen liever en ook dankbaarder hondje kunnen wensen.... het is zo'n heerlijke knuffelkous!

Dit was Phoebe voor haar adoptie:


En dit is Phoebe nu....4 jaar later en een echt verwend princesje (oeps... en dat is dus geheel mijn schuld...hi hi)....temidden van al haar speelgoed!


Dit zijn een paar voorbeelden van de armbanden die ik maak:


Dus....mochten jullie nog een leuk kerstcadeautje zoeken of ken je iemand die nog een leuk cadeautje zoekt..... ik ben blij met alle reclame die voor de armbanden gemaakt wordt!
Neem vooral even een kijkje in mijn webwinkeltje: http://www.phoebeez.marktplaza.nl/, daar vind je ook hoe je de juiste maat van de armband zelf kunt opmeten.... ik heb veel verschillende maten....dus voor elke pols wat wils!
In mijn webwinkeltje staan op dit moment 35 armbanden, maar ik heb nog materiaalom er nog een aantal extra te maken....ik ga gewoon door tot de kralen op zijn!
Nogmaals... de winst gaat naar ACE-Shin.... ik hoef er zelf niet aan te verdienen.
Verder zal ik de komende tijd de webwinkel aanvullen met mijn eigengemaakte kaarten (ook die hier op de blog hebben gestaan); hiervan gaat 100% van de opbrengst naar ACE (excl. de verzendkosten).

Ik ben best wel trots dat ik deze week de eerste €50,00 aan ACE heb kunnen overmaken!

Dit weekend heb ik weer een leuk doosje/ koffertje voor jullie gemaakt...dus hou de blog in de gaten!

Knuffelszz,
Yvonne

5 comments:

  1. wat een geweldig verhaal Yvonne en hoop van harte dat je veel gaat verkopen, de hondjes varen er goed bij!

    ReplyDelete
  2. Ik krijg het koud en warm tegelijk van jouw verhaal. Wat een mooi initiatief en fijn dat je je daar zo voor blijft inzetten! Hopelijk kan je veel bij elkaar krijgen.
    xx

    ReplyDelete
  3. Wat geweldig wat je doet YVONNE.
    Ik begrijp sommige mensen niet,dat ze zo met dieren om kunnen gaan.
    Ik heb zelf ook een hondje,ik zou hem niet eens een tik kunnen geven.
    Laat staan aan een boom vast binden.
    Het is voor mij mijn me maatje,of mijn ouwe sokie.
    Want hij is al 11 jaar.
    Maar ik heb er een wereld hond aan.
    Ik word er gewoon een beetje boos om als ik dit gruwelijks lees.
    Daarom heb ik heel veel bewondering voor je inzet.
    Heb verder een heel fijn weekend.


    Gr Leny Hempen

    ReplyDelete
  4. Wat goed van je dat je dit doet !! Compliment. Ik ga in je winkel kijken , hoor. Christa.

    ReplyDelete
  5. zeer goed bezig...ik heb ook n hondje geadopteerd bij SHIN en ben er erg gelukkig mee..is zo n schatje...gelukkig zijn er mensen als jij die nog net dat ietsje extra geven aan die arme hondjes die totaal niet verdienen om in zulke situaties te belanden..ik kan maar toejuichen dat er toch mensen zijn die echt begaan zijn met het lot van deze lieverdjes..het ontroert mij ..doe zo verder en blijf je talenten koesteren zodat je nog lang je steentje kan bijbrengen..RESPECT

    warme groetjes, Veronique

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne